لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد ناحیه زیر بغل و بیکینی یکی از سخت ترین و نگران کننده ترین نوع لیزر موهای زائد بدن برای خانم ها و آقایان میباشد. برای از بین بردن این معضل امروزه لیزر موهای زائد یکی از بهترین درمان ها در این حیطه است. شما با این روش به راحتی می توانید مشکل تیرگی بدن خود را پشت سر بگذارید. به این صورت که لیزر موهای زائد به راحتی ریشه و قسمت های تیره زیر پوست را از بین می برد و باعث می شود تا پوست ناحیه ژنیتال شما پس از انجام جلسات لیزر موهای زائد کاملا رنگی روشن و پوستی لطیف پیدا کند. لطافت پوست به دلیل بسته شدن منافذ پوست به دلیل وجود داشتن موها زائد است.بعد از لیزر موهای زائد ژنیتال دیگر نیازی به وکس کردن، استفاده از موم و دستگاه اپلیدی نیست و برای همیشه با موهای زائد بیکینی خود خداحافظی کنید.

چگونگی انجام لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به عنوان یک روش سریع، محبوب و دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن میباشد و برای کسانی مناسب است که دیگر تمایل به انجام اپیلاسیون ندارند.

در این روش فولیکول های مو توسط اشعه لیزر نابود می شوند. لیزر برای درمان مناطق وسیعی از پوست مناسب است و ترجیحا در پوست های روشن با موهای تیره مؤثرتر است. بعد از انجام لیزر محل مورد نظر دردناک و قرمز می شود بنابراین پوست نیاز به مراقبت دارد.

مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد

تورم پس از لیزر

پس از درمان، مقداری قرمزی و تورم در ناحیه لیزر شده خواهید داشت. عوارض لیزر موهای زائد اغلب مانند یک آفتاب سوختگی خفیف به نظر می‌رسد. استفاده از کمپرس سرد می‌تواند به کاهش ناراحتی کمک کند.

کمپرس یخ

حتماً بلافاصله پس از درمان، از کرم یا یخ یا هر چیزی که منطقه لیزر شده را سرد و بی‌حس می‌کند، استفاده کنید تا ناراحتی آن را به حداقل برسانید. پزشک قطعاً این کار را به شما یادآوری خواهد کرد.

استفاده از کرم مرطوب کننده

کرم ضدآفتابی متناسب با پوست خود و با حداقل SPF30 انتخاب کنید. حتما بعد از جلسات لیزردرمانی بخش‎هایی از بدن را که در معرض نور آفتاب قرار دارند را به کرم ضدآفتاب آغشته کنید چون پوست شما بعد از لیزر بسیار حساس است و اشعه ماورا بنفش خورشید را جذب می‌کند و دچار سوختگی می‌شود.
۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از درمان لیزر از اسپری، عطر و لوازم آرایشی استفاده نکنید همچنین تا یک هفته بعد از درمان ازگرفتن دوش با آب داغ خداحافظی کنید.

فاصله بین جلسات درمان

مو دارای چرخه طبیعی رشد می‌باشد و ممکن است نیاز باشد که هر ۴ تا ۸ هفته یک بار جهت درمان مراجعه کنید که کلینیک این فاصله زمانی را برای شما تعیین خواهد کرد. با انجام این اقدامات می‌توانید از پوست خود مراقبت کرده و از تحریک و تاثیرات منفی اجتناب کنید. تنها به خاطر داشته باشید که از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید و موهای خود را نکنید.

ژل آلوئه‌ورا

ممکن است بیماران بلافاصله دچار قرمزی و تورم بر روی ناحیه‌ی درمان شوند، که شبیه به آفتاب‌سوختگی است. گاهی اوقات تاول و پوسته‌هایی نیز ممکن است شکل بگیرند. نیازی به درمان زخم پس از درمان لیزر نمی‌باشد، هر چند مرطوب کننده‌هایی ماند ژل آلوئه‌ورا تسکین دهنده خواهند بود.

درمان درد لیزر

بعد از درمان ممکن است با التهاب و درد کمی مواجه باشید. اگر معمولا برای تسکین دردهای خود از ایپوبروفن استفاده می‌کنید باید به شما بگوییم که در این شرایط اصلا این قرص را مصرف نکنید زیرا بروفن ممکن است باعث التهاب پوست شما شود. بهتر است بعد از درمان از کرم‌های مسکن التهاب مانند بتامتازون استفاده کنید تا التهاب و درد پوست شما آرام بگیرد.

مزایای لیزر درمانی در مقایسه با سایر روش‌های حذف موهای زائد چیست؟

برخلاف اصلاح کردن، موم انداختن، استفاده از مواد شیمیایی و بند انداختن، رفع موهای زائد با لیزر می‌تواند تأخیر بلند مدت در رشد موهای زائد و کاهش آن‌ها برای بیمار به همراه داشته باشد. در حقیقت لیزر موهای زائد سریع و مؤثر است. درحالی‌که استفاده از روش‌هایی مثل الکترولیز می‌تواند در هر بار یک موی خاص را درمان کند، امکان استفاده از لیزر برای پوشش سریع نواحی بزرگ بدن وجود دارد.

hairlaser

کدام یک از نواحی بدن را می‌توان با استفاده از لیزر درمان کرد؟

لیزر موهای زائد را می‌توان برای همه نقاط بدن مورد استفاده قرار داد. مراجعین خانم اغلب درخواست لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی، زیر بغل، پاها، و صورت خود را دارند، درحالی‌که مراجعین مرد معمولاً به دنبال رفع موهای زائد در ناحیه کمر، سینه، صورت و پاها هستند.

امکان بازگشت فوری به فعالیت‌های عادی و شغلی پس از درمان وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان فعالیت‌های عادی و شغلی خود را شروع کنید. پس از لیزر موهای زائد، ناحیه درمان شده ممکن است احساسی شبیه به آفتاب‌سوختگی خفیف برای ۲۴ ساعت یا بیشتر داشته باشد.

همچنین در این حالت کمی قرمزی و ورم در اطراف پیازهای مو مشاهده می‌شود و این شرایط نشانه‌ای از واکنش مناسب ناحیه موردنظر به روش درمانی می‌باشد. هرچند در این زمان لازم است از مصرف کرم‌های خاص همچون کرم‌های حاوی اسید گلیکولیک یا رتینوئیدها یا سایر موارد مانند آن اجتناب شود، استفاده از لوازم آرایشی به فاصله کوتاه پس از درمان بر روی ناحیه درمان شده بلامانع خواهد بود.

چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند؟

• کسانی كه باردار هستند
  • کسانی که بیماری‌های عصبی دارند و ممکن است جای لیزرشان را بکنند و دستکاری کنند
  • کسانی که به خاطر شغل‌شان مجبورند ساعات طولانی در آفتاب باشند
  • همچنین کسانی که در محل مورد نظر، عفونت فعال یا زخم دارند باید تا زمان بهبود عفونت و زخم‌شان صبر کنند.

سوالات رایج در خصوص لیزر موهای زائد

چه اقداماتی قبل از لیزر موهای زائد اندام تناسلی لازم است؟

حداقل ۴ هفته قبل از انجام لیزر موهای زائد اندام تناسلی باید موهای این ناحیه صرفا با استفاده از تیغ تراشیده شود. استفاده از هر گونه روش دیگر نظیر موم، وکس، اپیلاسیون و نظائر آن مجاز نیست چراکه برای انتقال انرژی لیزر به ریشه موها نیاز به ساقه مو در زیر پوست می باشد. حتما ۲ ساعت قبل از لیزر تمام موهای ناحیه با تیغ تراشیده شود.

چند جلسه لیزر لازم است؟

لیزر موهای زائد اندام تناسلی با توجه به رنگ پوست زمینه ای و رنگ مو افراد از حداقل ۴ جلسه تا حداکثر ۱۰ جلسه خواهد بود. فاصله بین هر جلسه ۶ تا ۸ هفته می باشد.

hairlaser

آیا آقایان هم لیزر موهای زائد انجام می دهند؟

این موضوع می تواند برای آقایان نیز صادق باشد. اما مهم ترین قسمت هایی که آقایان معمولا لیزر می کنند، سینه، پشت و ماهیچه های شکم شان برای سیکس پک میباشد.

آیا لیزر موهای زائد اندام تناسلی باعث نازائی یا سرطان می شود؟

اصولا لیزر با توجه به ماهیت نوری خود هیچگونه عارضه دراز مدت نظیر نازائی، سرطان، کاهش باروری و نظائر آن ندارد.

هر جلسه لیزر  چقدر طول می کشد؟

هر جلسه لیزر موهای زائد اندام تناسلی با احساب زمان آماده سازی محل حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد.

آیا   لیزر  باعث تغییر رنگ یا ایجاد لک می شود؟

لیزر موهای زائد اندام تناسلی در صورتی که به صورت استاندارد انجام شود به هیچ عنوان باعث ایجاد لک یا تغییر رنگ تیره روی پوست ناحیه اندام تناسلی نخواهد شد حتی تا حدودی باعث روشن تر شدن پوست این ناحیه نیز می شود.بنابراین لیزر موهای زائد اندام تناسلی در رفع تیرگی آلت تناسلی نیز تا حدود زیادی موثر است.

اثرات لیزر بر روی موهای زائد چیست

1-کاهش تعداد موها
2-کاهش سرعت رشد
3-نازک شدن موها
4-کمرنگ تر شدن موها

قبل لیزر حتما برای تشخیص نوع پوست به متخصص مراجعه کنید

یک حقیقت مهم و اساسی درباره لیزر این است که اثرگذاری لیزر بر روی پوست و موهای مختلف یکسان نیست. رنگ پوست، جنس و ماهیت پوست و جنس موی بدن شما در نتیجه‌گیری از درمان با لیزر بسیار موثر است به طور مثال لیزر موهای زائد در افرادی که پوست آنها اروپایی است با افرادی که ژن آسیای دور را دارند بسیار متفاوت است و برای هر کدام نیاز به دستگاه و تعداد دفعات لیزر مخصوص است به همین خاطر متخصص در جلسه اول نوع پوست فرد را تشخیص می‌دهد تا در طول درمان بهترین نتایج جاصل گردد.

لیزر مو های زائد چه مزیت های دارد

۱ -بدون عارضه

در بین دستگاههای لیزر موهای زائد عوارض لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت بسیار کم است.

2- بدون درد

اگر لیزر موهای زائد با دستگاه بهترین دستگاه (Alex) آمریکا با پیشرفته ترین دستگاه خنک کننده صورت بگیرد بدون وجود هیچ گونه دردی می باشد و همچنین بصورت کاملا دائمی است.

3-اثر بخشی سریع

الف ) یکی از بهترین دستگاههای لیزر مو های زائد لیزر الکساندرایت می باشد که ساخت کشور آمریکاست و به هیچ عنوان نمی توان آن را با دستگاههای آسیایی و اروپایی مقایسه نمود و می تواند از ۲تا ۳۳ جلسه از طول درمان شما کم نماید.

ب ) نیاز به هیچ نوع بستری نمی باشد و شما سریعا می توانید بعد از لیزر موهای زائد به فعالیت های خود ادامه بدهید.

4-در برابر روش های دیگر می تواند بدون ناراحتی و درد باشد .
5- این تکنولوژی توسط FAD برای کاهش موهای زائد به صورت دائمی تایید شده است
6- پوست در این روش درگیر نخواهد شد
7- به وسیله لیزر موهای زائد ، رفع آنها اثر بخش تر می باشد
8- به سرعت می توان مناطق وسیعی را درمان نمود
9-در این روش تغییر رنگدانه و ایجاد زخم به ندرت اتفاق می افتد
10- این فرآیند به سرعت صورت می گیرد و بسته به ناحیه ی لیزر ممکن است از چند دقیقه تاچند ساعت به طول بینجامد.
۱۲-خوشبختانه بنابر مناطق حساس بدن قابل تنظیم می باشد و در لیزرموهای زائد زیر بغل عوارض آن بسیار کم است.
۱۳-فرد می تواند در فاصله ی کمی این نتایج را مشاهده کنید .

در یک جلسه نمی‌توان کل بدن را لیزر کرد

تقریبا می توان گفت لیزر کل بدن در یک جلسه دروغی بزرگ است . همان طور که در نکته قبلی عنوان شد بدن فرد متقاضی در هر جلسه میزان محدودی اشعه لیزر را می‌تواند تحمل کند و بپذیرد پس در هر جلسه لیزر فرد تنها این امکان را دارد که چند قسمت از بدن خود را لیزر کند.

البته این بدین معنی نیست که تحت هیچ شرایطی لیزر کل بدن در یک جلسه امکان ندارد،برخی از کلینیک های پوست و مو با در اختیار داشتن دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینوم که کامل‌ترین محصول شرکت آلما لیزر آمریکا در زمینه لیزر موهای زائد است می توانند روند از بین بردن لیزر موهای زائد را در یک جلسه انجام دهند .

پس توجه داشته باشید صرفا با دستگاه فوق می توان این کار را انجام داد و اگر به هر دلیل متوجه شدید که قرار است با دستگاه دیگری این کار انجام شود سریعا از این کار امتناع کنید .

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.